torstai 4. joulukuuta 2014

Katkaisuhoitoa! Hiuksille siis...

Moikka,

Noniii nyt vihdoin tekstiä hiustenleikkauksestakin. Oon niin ilonen, koska mulla oli tänään mun työkaveri hiustenleikkuussa ja oli aika haastava malli mitä me lähettiin hakemaan, mutta onnistuin toteuttamaan sen kuitenkin hyvin. Mä olin tyytyväinen ja työkaveri oli tyytyväinen. Eli JESJES!!!!

Vitsit et kyllä jännitti koko eilisen päivän ja vielä tänään aamullakin, etten vaan pilaa toisen hiuksia, kun kyseessä oli tosiaan aika iso muutos hiusten mallissa.. Mut luojan kiitos en pilannut. Oisin varmaaan ollut työtön sen jälkeen, kun tää kaveri kuitenkin tekee töissä meidän työvuorolistat  :D:D Mutta joo okei mä laitan nyt ennen ja jälkeen kuvat ja sitte taas normi selostus, miten sitä mallia lähettiin hakee sieltä. :)
Elikkäs tallainen oli lähtötilanne. Pitkä ja ohut hius oli kyseessä.

JA TADAAAAA!!!!


Kuten näette kyseessä oli ISO muutos!

Mä nyt selostan ihan ranskalaisinviivoin, miten etenin tässä leikkauksessa:

- Elikkäs ennen hiustenpesua vedin ihan vapaalla kädellä sellaisen 10 cm latvasta pois, kun se kuitenkin olisi sieltä lattialle päätynyt niin mitä turhaan sitä hiusta on alkaa pesemään.
- Sitte pesun jälkeen tein ristijaon ja takaosan ositin vielä puoliksi eli neljään eri osaan.
- Takaosan korvien korkeudelle vedin ihan tasaisella kehällä
- Yläosaan jätin vähän pitempää hiusta, että on sitten lopuksi pelivaraa, kun lähtee ohentelemaan yms.
- Sivut vedin myös tasaisella kehällä
- Sen jälkeen otin veitsen esiin ja lähdin ohentelemaan hiusta, jotta sen saisi paremmin kohoamaan ja että se kampautuisi paremmin.... Vaikka olikin ohut hius kyseessä niin kyllä sitäkin aikas reilusti ohenneltiin. Toki sekin vaikuttaa kun jätin päälle tarkoituksella vähän pitempää hiusta, että tosiaan on vielä mahdollisuus muovata sitä..
- Veitsellä leikkasin myös etuhiukset

Kuvasta ei sitä nyt näy, mutta jakauksen isompi puoli me jätettiin tarkoituksella vähän pidemmäksi, kun molempien mielestä se näytti kivalta niin. Ei nyt mitään ihan huisia pituuseroa ollut, mutta hieman pidemmäksi nyt kumminkin..

Ja toi veitsellä ohentelu/leikkely oli mulle siinä mielessä ihan uusi kokemus, että en oo sitä kokeillut ku kerran vaan harjoituspäähän ja sen kummemmin en oo sitä ennen kokeillut.. Mutta se oli musta tosi kivaa !!! Ja sillä veitsellä sai tosi kivasti ja helposti korostettua jotain tiettyä kohtaa esim. muotolinjassa jos halusi..

Semmosta tänään.. Mä oon jotenki vieläki ihan innoissani, ku onnistusin tossa !! Ihanaaaaa!! Tänään on hyvä päivä. Toivottavasti muillakin oli hyvä päivä :)

Nyt hauskaa torstai- illan jatkoa kaikillee! Moimoi!!

-Riia

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti